Ribadiso Da Baixo, nog 39 km...... - Reisverslag uit Castañeda, Mexico van Heleen - WaarBenJij.nu Ribadiso Da Baixo, nog 39 km...... - Reisverslag uit Castañeda, Mexico van Heleen - WaarBenJij.nu

Ribadiso Da Baixo, nog 39 km......

Blijf op de hoogte en volg Heleen

18 September 2012 | Mexico, Castañeda

En eerlijk, nog geen blaar te bekennen, en ik heb al heel wat kapotte voetjes gezien.... zo fijn! Ik tape elke morgen de bal van mijn voeten, en dat gaat perfect. s´avonds na het douchen smeer ik ze in met kamferglycerine, en werkelijk, het werkt Sjoerd...was een goeie tip van je.
Het lopen met de rugzak valt alles mee, ik heb er niet meer in dan de noodzakelijke dingen, vier onderbroeken 1 lange broek 1 korte broek 2 t.shirts en 2 paar sokken. Intussen al twee mini-handdoeken kwijtgeraakt onderweg, dus dat is elke dag spoelen en drogen, net als de sokken..Af en toe kan je onderweg wassen in een Albergua. Zoals gisteren. Twee dagen heb ik gelopen met Carl een prachtige Oostenrijkse man met grijze baard en lange haren en heeel wijs..68 jaar was ie en liep niet zo hard, dat was voor mij prima, wij aten en dronken samen, sliepen naast elkaar in de Albergua en vertelden elkaar verhalen over vroeger en nu...ik moest vanmiddag een traantje wegpinken toen wij weer afscheid namen. Hij liep door en ik bleef hier omdat ik deze Albuerga zo mooi mooi vind liggen, en je moet bij jezelf blijven toch? Ik heb ook met Delphine een jonge Franse vrouw gelopen. Samen liepen wij naar de volgende herberg en aten met elkaar en nog drie Spanjaarden, en natuurlijk dronken we weer heel wat vino tinto.....ha ha. Ja, het gaat goed. Ik ben nog zo´n 40 km verwijderd van Santiago de Compostela, en daar wil ik vier dagen over doen. Ik heb alle tijd en loopt dan slechts 10 km per dag. Het landschap wordt nu wat vlakker. De Camino Primitivo (die ik dus loop) en de Camino Frances zijn samen gekomen, en het is nu een stuk drukker op de paden. Ik moet er wel een beetje aan wennen. Vorige week nog liep ik uren alleen zonder iemand tegen te komen..nu loop je regelmatig hola hola te zeggen en Buon Camino ( dat is de groet die je elkaar geeft als je elkaar passeert) Mooi toch? In Santiago, waar ik zaterdagmiddag hoop binnen te wandelen heb ik een Albergua gereserveerd voor 2 nachten. Dit vanwege de drukte daar en ik wilde zo dicht mogelijk bij de Cathedrale zitten. Het is een beetje kleine Albergua met slechts 18 bedden en maar vijf minuten uit het centrum. dan kan ik ´s avonds de stad in en weer terug komen zonder problemen. Maar voorlopig wil ik daar nog niet aan denken...Ik ben nog onderweg, en dat houd ik nog graag even zo...Als ik thuis kom geef ik wel een keer een afterparty dan kan iedereen de foto´s zien onder het genot van wat tapa´s en vino tinto, ha ha ha adios amigos en amigas xx besos
PS. morgen loop ik van Ribadiso naar Salceda, Galicie

  • 18 September 2012 - 17:25

    Joost:

    Ha die Heleen,

    Aan gezelschap geen tekort zo te lezen. Leuk en interessant om zoveel verschillende nationaliteiten tegen te komen en met ze te spreken.
    De laatste loodjes voor jou, maar zoals de inhoud van je mail bij mij overkomt, zijn het niet de bekende ZWARE laatste loodjes.
    Lekker dat je straks dichtbij het centrum zit en nog even kan nagenieten van je tocht en je natuurlijk weer voorbereiden voor de terugtocht, maar met de ervaring die je nu opdoet is dat voor jou een peuleschil.
    Heleen beleef veel plezier aan dit laatste indrukwekkende stuk van je reis en van de natuur.......en die tapas en vino laat ik niet aan mijn neus voorbij gaan.

    Lieve groet
    Joost

  • 18 September 2012 - 19:38

    Jolanda:

    Lieve Heleen,

    Wat schrijf je heerlijk boeiende spannende verhalen, absoluut beeldvormend. Hopelijk dat mijn beelden straks overeenkomen met jouw foto's!! Ongelooflijk dat je alweer aan het aftellen bent en wat heb je het allemaal goed onder controle! Super.
    In gedachten loop ik met je mee... goeie reis!
    Knuf
    JO

  • 18 September 2012 - 22:56

    Winifred:

    Hoi Heleen,
    Met dit verslag lijkt het nu een peulenschilletje te worden (zo klinkt het) Nog 40 km. Geweldig dan heb je het volbracht. Dan begint er al weer het nieuwe loslaten van de voetreis. Eerst na genieten van al die indrukken die je hebt meegemaakt, van andere mensen, van jezelf en de omgeving.
    Ik hoop dat je een ontspannen terug reis hebt . Natuurlijk kom ik voor de foto´s en je verhalen met een drankje en een hapje.
    lieve groet Winifred

  • 18 September 2012 - 23:00

    Winifred:

    Heleen ,Het viel mij op dat je tijdens deze reis ook even een uitstapje hebt geenomen naar Mexico. Interesant hoor!!!
    Liefs Winifred

  • 19 September 2012 - 14:07

    Jose:

    heej hallo,

    succes nog met de laatste loodjes en geniet maar met volle teugen!! Ik hoop dat de wandelreis aan je verwachtingen heeft voldaan, dat je met een voldaan en tevreden gevoel het vliegtuig instapt.
    Heel veel succes, ook de terugreis en later het bijbehorend verhalen/foto moment hier thuis;-) jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6691

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 24 September 2012

Camino Primitivo Spanje

Landen bezocht: