Onderweg van San Roman da Retorta - Reisverslag uit Ferreira, Spanje van Heleen - WaarBenJij.nu Onderweg van San Roman da Retorta - Reisverslag uit Ferreira, Spanje van Heleen - WaarBenJij.nu

Onderweg van San Roman da Retorta

Blijf op de hoogte en volg Heleen

15 September 2012 | Spanje, Ferreira

Hier ben ik weer. Dank voor jullie reacties, het is erg fijn om via dit lijntje even in verbinding te staan met jullie! Ik heb mijn kilometers voor vandaag er al weer op zitten en ben in Albergue Ponte Ferreira beland. Weer bijzonder, met heel bijzondere mensen die dit vanuit idealisme doen. Mooi spirituele muziek in de gangen, geweldig! Vanavond weer eten met de andere Caminogangers. Gisteren ook al zo leuk, heel anders maar ook gewoon heel leuk, midden in het bos, was ik eerst de enige gast en dacht: hoe ga ik hier nu weer iets van maken, maar heb intussen geleerd dat je je gewoon niet druk moet maken, het komt wel goed. De Hospitaleros (dat is de eigenaar/beheerder van de Albergue haalde eten voor ons via een cateringbedrijf, ha ha, lekker hoor. (Ik val dus niet erg af tot nu toe) Gisteren en vandaag dus 10 km gelopen. Nu heb ik het ritme er in. Ben eigenlijk om 12 uur al op plaats van bestemming. Zou door kunnen lopen maar doe het niet omdat ik anders te vroeg in Santiago aan kom, en nu kan ik onderweg nog allerlei indrukken opdoen en verwerken. Je ziet hier mensen groepjes vormen met elkaar, dat hoeft van mij niet zo, ik ga mij niet afhankelijk maken van wat anderen willen of niet willen, ik doe mijn ding en schuif aan of loop door. Goed he, ik ben trots op mijzelf. Vanmorgen heb ik in het bos lopen zingen. Het was nogal nevelig, je loopt van een soort in de wolken, en na een paar uur lopen ( vanaf acht uur) was ik wel toe aan een goed gesprek, dus dacht ik, ik ga zingen, en er kwam rust en ruimte in mijn hart en mijn lijf. Klinkt zweverig maar werkt echt. (voor mij dan). Lieve Colombiagangers, ik heb al menig maal flash backs gehad van 22 jaar geleden van het hotel van Katia. De sfeer lijkt erg op wat hier gebeurt. De taal: Spaans, het internationale gezelschap, het zich verbonden voelen met elkaar, en ook heel bijzonder: de Camino Primitivo is voor een groot deel aangelegd door koning Alfonso de IX . Cirkels die rond gaan, heel bijzonder allemaal. Ik mis natuurlijk mijn kinderen Milou en Alfonso, maar ik ben wel eens langer van huis geweest, en nu zijn zij volwassen. Beso´s
Ik ga nu mijn was ophangen in de achtertuin van de Albergua, zal er een foto van maken, en ik vind het heel leuk dat jullie mijn verslagen lezen. Vaya Con Dios. O ja, het is nog steeds mooi weer hier in Galicie. 25 graden, en het heeft ook nog niet geregend en ik ben nu 12 dagen onderweg.......

  • 15 September 2012 - 17:32

    Theo:

    Hoi Heleen, ik zie dat het je goed gaat in Spanje. Leuk hoor dat je het naar je zin hebt en petje af voor je doorzettingsvermogen, maar daar had ik eerlijk gezegd niet aan getwijfeld. Zal je goed doen om afstand te nemen en alles van de zijlijn te aanschouwen en overdenken. Brengt je rust.
    Ik reageer nu pas omdat het adres dat je me gegeven had niet het juiste was. Heeft me wat dagen gekost om het juiste te vinden, maar ik zal je nu in de gaten blijven houden. Succes

  • 16 September 2012 - 11:25

    Milou:

    klinkt goed! veel succes met de rest van je tocht :)

    xxx

  • 16 September 2012 - 16:32

    Marian:

    kind je bent alweer 12 dagen weg. Wat maak je veel mee en wat een belevenis. Je mag wel heeeel trots op jezelf zijn. Heb je nog steeds van dat heerlijke weer? Hier in Alkmaar rustig niet onaardig weer. Ik heb voor het eerst in mijn schoolcarièrre een planning gemaakt op papier. Jaaa toemaar. Het moet er nu toch maar van komen. Over 3 weken examen dus ik heb nu nog een heleboel voor te bereiden en in te halen wat ik in de afgelopen twee jaar heb gelaten. Maar ja je weet het ik ben een deadliner.
    Voor vanavond heb ik een uitnodiging gehad van de schoonfamilie van Daniel om joods nieuwjaar rosh ha sjana te komen vieren. Ik heb er erg veel zin in. Vanavond eet ik appel met honing dit symboliseert het verlangen naar een komend zoet jaar. Nou daar ben ik wel aan toe zeg. Zal er voor jou ook ff eentje nemen. Geniet van alles wat je meemaakt en we doen een wijntje als je terug bent! liefs Mar

  • 17 September 2012 - 22:31

    Jannie Jurrien:

    hallo heleen even weer gekeken waar je bent en wat je loopt maak er een mooie tocht van zie ik wel gelukkig dat het niet zo heel erg warm is nu dan loopt het vast heerlijk we denken aan je en kijkken uit naar je verhalen straks je kan zo heerlijk vertellen wat je beleeft leuk om je verslagen te lezen dikke kus van uit nijverdal arie en jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 6690

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 24 September 2012

Camino Primitivo Spanje

Landen bezocht: