Dias de Musica, Pedrouzo - Reisverslag uit Pedrouzos, Spanje van Heleen - WaarBenJij.nu Dias de Musica, Pedrouzo - Reisverslag uit Pedrouzos, Spanje van Heleen - WaarBenJij.nu

Dias de Musica, Pedrouzo

Blijf op de hoogte en volg Heleen

20 September 2012 | Spanje, Pedrouzos

Buenos tardes.... vandaag heb ik zo´n 13 km gelopen. Het was nog donker toen ik na een goede nacht slapen op pad ging..Het loopt het beste in de vroege ochtend uren. Dat heb ik dus gedaan, van kwart voor acht tot half één vanmiddag. En ik zal jullie vertellen wat ik heb meegemaakt.
Het liep wel lekker...een minuut of tien met Camino-gangers uit Finland samen gelopen, maar die liepen zo langzaam dat ik door ben gegaan. Ja ja, ze leert het hoor, om dichter bij zichzelf te blijven...
Ik ben na zo´n half uur onderweg gestopt voor het ontbijt: een grote kop café con leche, een glas verse jus (dat kan ook niet anders, want die groeien hier aan de bomen), en een gesuikerde croissant. Die doop je dan vervolgens in je koffie, en dan smikkelen.
Daarna had ik een hoognodige boodschap te doen, en dat is dan erg prettig op een gewone wc in plaats van in de bosjes, maar als je moet dan moet je, en dan doe je dat ook, net als iedereen...Gelukkig ken ik geen gene wat dat betreft, alleen de eerste keer was nogal heftig omdat er geen bosjes waren en ik gewoon moest kijken of er lang niemand aan kwam, en wat lucht dat op...zo, dat was wat fecale informatie, hoort er ook bij, lees je echter nooit over... maar onder elkaar heb je het er wel over hoor, zo van: hoe doe jij dat nou? En verdraaid, je krijgt nog handige tips, maar die ga ik niet verklappen, moet je zelf maar gaan...
Enfin, gesterkt door het ontbijt weer de rugzak op en verder bah, de verbinding werd verbroken, nu ben ik de helft van mijn verhaal kwijt en moest ik dus opnieuw inloggen ..O.K. nu dan, de rest van de tocht werd heel bijzonder. Na ongeveer tweeenhalf uur stopte ik voor koffie bij een restaurantje. Daar zat in de schaduw onder de bomen een stel uit Australie, nog niet eerder ontmoet. Hij had een ukele mee en zij een ritme ei. Nadat wij wat met elkaar hadden gepraat nodigden zij mij uit om met hen mee te zingen, en Carla, en Joost, jullie harten zouden open gaan. Zo mooi was het..Moet je je voorstellen, gewoon buiten, in de schaduw van de bomen zaten we een uur te zingen en intussen wandelden de Caminogangers op het pad voorbij of bleven even stil staan. Dit stel blijft tot november doortrekken en doen dan druiven plukken en zingen op straat of in herbergen en kerken. Dus Joost, je groene eitje is al menig maal uit je kleine tasje tevoorschijn getoverd...Nou, ik ga weer eens want ik wil nog een wijntje drinken. Vanmiddag lekkere pizza gegeten om half drie. Voor vanavond heb ik nog een stuk brood en queso en jamon. Morgen loop iki naar Labacolla, de plaats waar vroeger de pelgrims zich wasten in de rivier en hun kleren uitspoelden zodat zij niet zo stonken als zij voor de apostel verschenen. Nou, daar heb ik geen last van want vanmiddag zijn al mijn kleren voor slechts drie euro gewassen. Ik moest ze alleen wel zelf aan de lijn hangen, en na een uurtje was alles al weer droog, dus ik verschijn wel schoon voor de apostel. Nog twee dagen te gaan.....dag allemaal ik weet niet of het nog lukt om een keer langs te komen op internet. Ik slaap morgen in een klein hotel...lekker eigen kamer en douche...muchos besos voor jullie, het is nu lekker buiten 24 graden goed uit te houden...daaag, buenos tardes ( ik heb intussen geleerd dat je pas noches mag zeggen als het echt donker is)

  • 20 September 2012 - 21:58

    Mari De Wit:

    marian heeft je op mijn computer gezet leuk om je te volgen.super Heleen om dit te doen Ik wens je veel moed en ga je volgen naar je einddoel.Met mij gaat het goed.Ik doe kalm aan en nog veel rusten.Toch weet ik de draad weer op te pakken en heb goede moed.Heleen ook jij weet dat we kracht naar kruis krijgen en nooit alleen hoeven gaan Onze Goede Herder gaat altijd mee.Veel sucses en behouden aankomst.Groetjes moeder de Wit.

  • 20 September 2012 - 23:01

    Theo:

    Zo de laatste loodjes voor jou en dan is je grote doel bereikt. Fantastisch dat je het hebt volbracht, zo zie je je bennt sterker als dat je zelf denkt... Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 6677

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 24 September 2012

Camino Primitivo Spanje

Landen bezocht: