he he, eindelijk een internetcafe - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Heleen - WaarBenJij.nu he he, eindelijk een internetcafe - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Heleen - WaarBenJij.nu

he he, eindelijk een internetcafe

Blijf op de hoogte en volg Heleen

13 September 2012 | Nederland, Alkmaar

Hola allemaal,
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben inmiddels aangekomen in LUGO, een wat grotere stad in Galicie. Ik heb de provincie Asturias verlaten door een stukje met de bus te gaan. Het landschap was zo heftig onherbergzaam en zwaar voor met name de knieeen dat ik helaas de beslissing moest nemen om de route wat af te snijden zodat ik in een wat meer open landschap kan wandelen.
Ik heb al vele nationaliteiten ontmoet: Russen, Polen, een Tsjech, een Finse, Canadezen, Duitsers, vele Spanjaarden natuurlijk, een Deen en Belgen en zo waar, 1 x een Hollandse.
de eerste tien dagen was wennen. Het slapen in een grote ruimte, het opstaan als het nog donker is en maar zien dat je ergens kunt ontbijten.
Hildi ik heb al vaak aan je gedacht ( je ritje met de tractor lijkt mij ook wel wat, maar de Spanjaarden, vooral de boeren die ik onderweg tegenkom zijn nogal vurig dus ga ik het maar niet proberen). Vanavond slaap ik in een pension. De Hospitaleros weigerde mij de toegang tot de herberg omdat ik een stukje met de bus was gegaan...de nul...plaats genoeg in de herberg maar niet voor Heleen. En dan is het even heel heftig hoor als je totaal de weg niet weet en een plek moet vinden en ook nog eens heel nodig naar de wc moet. Maar...tís weer gelukt.
Joost: je tasje is echt grandioos. Draag ik de hele dag! Eergisteren gegeten met een Chinees en een Russisch stel, zo leuk praten is dat...ha ha ha. De herbergen zijn over het algemeen sober, maar goed te doen. Alleen het gesnurk is wat lastig af en toe, maar ze zullen van mij ook wel last hebben.
Het Spaanse eten is ronduit overvloedig en op heel andere tijden dan bij ons, dus drinken we om vier uur wijn met Tapa´s en eten s´avonds om acht uur..waarna je met een lekkere volle maag naar bed gaat want je ligt er hier om half tien.....jaa om half tien in. Vanaf morgen pik ik de route weer op vanaf LUGO, gemiddeld 10 km per dag, en dat is voor mij voldoende. gezien het landschap. Ik heb al heel veel mooie foto´s gemaakt die ik nu helaas niet kan plaatsen omdat ik mijn kabeltje in het pension heb laten liggen. Ik ga zo even de stad in om een trui te kopen. Heb vanmiddag mijn vest verloren..moet toch iets warms hebben voor ´s morgens vroeg. Eten doe ik onderweg in een bar (eigenlijk gewoon een restaurantje) daar stikt het hier van. Straks ga ik eten met Caminogangers Ulla en Felix de Fransoos. Ulla is jarig en nodigde mij uit om dat mee te vieren...tuurrrrrlijk, nog een klein kadootje kopen (alles moet klein zijn en minimaal voor de rugzak). Dus lieve allemaal: het gaat goed. Het is zwaar afzien af en toe en heel confronterend, maar tot nu toe heb ik het gered en is het gelukt. Bamos en Camino!!!!!Lievs van Heleen, tot een volgende keer. Kan wel weer even duren.

  • 13 September 2012 - 21:53

    Hildi:

    Wow, wat leuk je bericht. Eindelijk dus een internetmogelijkheid gevonden. We hadden al aan Alfonso gevraagd hoe het ging. Jaja, op en neer in een ruig landschap kan pittig zijn, dapper hoor, dus soms even een bus ( in plaast van een tractor) kan heerlijk zijn.Bij vurige boeren is het van belang wel mee te kunnen rijden maar daarvoor hun vuurtje even te blussen, daar zijn manieren voor, ik vertel je nog wel eens ;)

    Meid veel plezier en ontdek ze verder, kus Hildi

  • 14 September 2012 - 15:18

    Joost De Moel:

    Ha die Heleen,
    Het heuptasje heeft straks ook de hele route meegemaakt. Heeft ie dat ook weer in de pocket. Fijn dat ie je zo goed bevalt.
    Goed om te lezen dat je alles onder controle hebt. Zo'n weigering van de hospitaleros hakte er wel in, denk Heleen? Dat verwacht je natuurlijk helemaal niet. Je leert wel creatief met situaties om te gaan!!
    Meid succes weer met het volgende traject.
    Lekker genieten van vrijheid, natuur en mensen om je heen.
    Ik wacht je volgende reisverslag weer af.
    Heleen, we lezen elkaar weer.

    Lieve groet
    Joost

  • 14 September 2012 - 19:21

    Jannie Jurrien:

    hallo heleen wat een geweldige reis ben je aan het lopen ik vind het een hele uitdaging zou ik je niet nadoen van angele kreeg ik deze link zodat ik je een beetje kan volgen als je terugkomt willen we graag een keer weer afspreken om je reisverhalen te horen je kan er vast veel over vertellen dan ,
    geniet er lekker van wij denken aan je intussen zijn wij hier met hele andere dingen bezig maar dat hoor je nog wel dan niets vervelends hoor het gaat prima in nijverdal we genieten van alle kleine momentjes succes met je looptocht en tot in nederland groeten arie en jannie jurrien

  • 14 September 2012 - 23:44

    Ina Hof:

    Hallo Heleen,

    Ik weet niet of je meteen weet wie je nu een bericht stuurt maar via Jannie en Arie hebben wij gehoord van je reis en ook de link naar je reisverslagen. Wat een stoere onderneming!
    Wij wensen je heel veel plezier en een succesvolle voettocht.

    Groeten van ons 3tjes.

  • 19 September 2012 - 13:59

    Jose:

    hoi heleen,

    toe maar, wat een avonturen zijn er te beleven, zeg!!! ik ben benieuwd naar je fotos!! Succes nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 6673

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 24 September 2012

Camino Primitivo Spanje

Landen bezocht: